Project Management Officer Medior (PMO)

Vacature

Project Management Officer Medior (PMO)
Zorg jij altijd dat alles gesmeerd verloopt? Kriebelen je handen om structuur aan te brengen? Ben jij de niet te missen steunpilaar waar anderen op kunnen bouwen en vertrouwen? En heb jij de ambitie om door te groeien naar projectmanager of programmamanager? Dan ben jij misschien wel binnenkort onze nieuwe collega.

Waar zijn wij naar op zoek
Wij zijn op zoek naar een Project Management Officer. Onze klanten vragen regelmatig om projectondersteuning. Daarbij werk je samen met PMO-teamleden, lijnmanagers, portfolio- en projectmanagers aan onderwerpen als projectvoortgangsrapportage, planning en kwaliteitszorg. Je ontlast het project door structuur aan te brengen en bewaakt de gekozen projectmanagement methodiek. Je daagt het team uit om te excelleren op het gebied van tijdigheid, kwaliteit en nauwkeurigheid. Je bent flexibel en weet snel te schakelen als de situatie daar om vraagt. Ook ben je niet bang om de inhoud in te gaan als dat nodig is, maar weet altijd de grote lijnen te bewaken.

Een schets van mogelijke activiteiten

  • Het opzetten, inrichten en beheren van portfolio-, programma- en projectdossiers.
  • Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders.
  • Onderhouden van capaciteit- en resourceplanning
  • Opzetten en beheren van issue logs, RfCs (requests for changes), risklogs, exceptions, besluiten en overige wijzigingen.
  • Signaleren en adviseren van programma- projectmanager bij project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen.
  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures.
  • Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking
  • Assisteren van programma- en projectmanagers bij het structureren van projecten.
  • Opstellen en beheren van communicatiemiddelen om de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren.
  • Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals, risicoanalyses, stakeholderssessies, kick-off team meetings, etc

Eigenschappen:

  • Je bent punctueel en gestructureerd
  • Je bent in staat te schakelen met zowel de werkvloer als met (hoger)management
  • Je bent een kei in stakeholdermanagement
  • Je bent analytisch ingesteld
  • Je bent organisatiesensitief en voelt naadloos aan wat een klant nodig heeft, ook zonder dat deze dat expliciet uitspreekt

Je hebt de volgende ervaring:

  • minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Een WO diploma
  • Kennis van project en portfoliomanagement methodieken zoals PMBOK of Prince2, of bent bereid hierin opleidingen te volgen
  • Bij voorkeur ervaring met projectmanagementtools zoals Microsoft Project, Jira en Spotfire of bent bereid je hierin te verdiepen
  • Bij voorkeur ervaring met SAFe, Agile en Scrum
  • Bij voorkeur ervaring met Lean of andere procesverbetermethodieken

Wat is VL Consultants
Wij zijn een jong, dynamisch en informeel bedrijf. Professioneel naar de klant, informeel en ongedwongen naar collega’s. Onze medewerkers zitten verspreid door heel Nederland bij zowel MKB bedrijven als bij multinationals. We leveren een divers scala aan interim rollen voor een grote klantengroep. Denk hierbij aan grote instellingen als banken, netbeheerders of overheidsorganisaties. Maar ook ‘hands-on’ organisaties als aannemers of productielocaties helpen wij met onze kennis en expertise de volgende stap te zetten.

Wij bieden
Om uit te blinken in je werk moeten de voorwaarden goed zijn. Naast een marktconforme beloning, kan je rekenen op een auto van de zaak, laptop, telefoon en prima pensioenregeling. Om de beste te blijven in het werk dat je doet, vinden we het belangrijk dat jij jezelf blijft ontwikkelen en ontplooien met behulp persoonlijke begeleiding, trainingen en cursussen. Bij VL Consultants ben jij zelf de regisseur van jouw eigen leercurve.

Wat wij minstens net zo belangrijk vinden is een cultuur die je stimuleert om het beste uit jezelf te halen en daar zijn je collega’s medebepalend voor. Een inzicht van een collega kan je helpen het resultaat naar een volgend niveau te tillen. Je toekomstige collega’s kenmerken zich door collegialiteit, expertise en een gezonde dosis humor. Als hecht team sluiten we de laatste vrijdag van de maand altijd af in het plaatselijke café (helaas nu tijdelijk online) onder het genot van een biertje en bitterballen.

Interesse gewekt?
Solliciteren kan per email met motivatiebrief en C.V. Graag lezen wij waarom jij de volgende aanwinst bent voor het team. Vragen over de vacature? Neem telefonisch contact op met Robert Kroon via +316 53 162 256 of robert.kroon@vlconsultants.nl